Het startweekend is bedoeld voor alle mushers die hun honden willen trainen, informatie en ervaring willen opdoen en de theorie vanuit de driverscursus in praktijk willen brengen.

Meerdere korte trails van 2 tot 5 kilometer, combineren tot een langere trail mogelijk.  Indien de omstandigheden het toelaten, is het ook mogelijk om meerdere keren te starten om bijvoorbeeld te oefenen of om honden en/of (nieuw) materiaal te testen.

Tijdens dit weekend wordt niet gewerkt met startlijsten en starttijden, je mag zelf starten wanneer je wilt tussen 9.00 u. en 13.00 u (Tijd onder voorbehoud en afhankelijk van temperatuur en luchtvochtigheid). Voor vragen over de trail kan er contact opgenomen worden met trailboss  Jan Jacob Schotsman  (+31618139976)

Wedstrijdregels:
Internationale IFSS-renregels, versie juni 2023, te vinden op www.sleddogsport.net en als download op www.dassc.nl/downloads. Race marshall: Rob Mossinkoff.

Helm- en handschoenen zijn verplicht, m.u.v. canicross en pulka.

Materiaal:
Materiaal moet deugdelijk en veilig zijn. Karren moeten 4 wiel geremd zijn, steps beide wielen geremd. Treklijnen mogen niet gerafeld en uitgedroogd zijn. Je bent er persoonlijk verantwoordelijk voor dat je materiaal in orde is.

Inentingen:
Alle honden die deelnemen en zich tijdens het weekend op de trail bevinden moeten ingeënt zijn en/of een titerverklaring hebben conform het entbeleid van de DASSC. Verplichte entingen: Rabiës, Weil (leptospirose), Cocktail (Parvo, Hepatitis, Distemper), Kennelhoest (para-influenza en Bordetella). Entingsboekjes worden steekproefsgewijs gecontroleerd.

Een eventueel noodzakelijke ontheffing is de verantwoordelijkheid van de musher. 

Chiplijst:
Iedere deelnemer dient een chip lijst in te leveren.  Op de chip lijst vul je de chipnummers in van alle deelnemende honden. Deze kan steekproefsgewijs gecontroleerd worden door de dierenarts. 

Op www.dassc.nl/downloads is de chiplijst en het entbeleid van de DASSC te vinden.

Aankomst: Deelnemers zijn welkom vanaf vrijdagmiddag 10 oktober 14:00 uur.

Musher meeting: vrijdag om 21.00 u, zaterdagochtend om 8.30 u. en zondagochtend om 8.30 u. In de grote tent worden de regels, de route en de laatste details kenbaar gemaakt.

Dierenarts: Gedurende het hele weekend is er een dierenarts aanwezig. Kleine behandelingen zijn inbegrepen. Grote behandelingen en eventuele medicijnen zijn voor eigen rekening. 

Voorzieningen: Op het terrein is geen elektriciteit en gas aanwezig. Afhankelijk van de temperatuur zijn er water en toiletten. Zo niet dan zorgt de organisatie voor enkele eco-toiletten en een reserve voorraad water (zorg zelf voor jerrycans). Neem zelf in ieder geval ook water mee.

Bescherming terrein: Om het grasveld van onze gastheer te bescshermen, gelden de volgende regels:

  • Honden aan de buitenranden van het terrein aan de stakeout plaatsen
  • gegraven gaten na afloop weer dichten
  • eigen afval mee naar huis nemen.

Grote teams worden met een quad naar de start begeleid zodat er geen grondremmen gebruikt hoeven te worden.

Eten en drinken: Voor de vrijdagavond kan er patat met saté of een gehaktbal besteld worden. Op zaterdagavond is er een barbecue. In het inschrijvingsformulier kan je aangeven hoeveel maaltijden je wenst af te nemen. Geen keuze betekent geen maaltijd. Om de afvalberg te verkleinen en het milieu te ontzien, verzoeken wij iedereen een eigen bord, bestek, bekers en glazen mee te nemen.

Overig: Er is op zaterdagavond een tombola in de centrale tent. Daarnaast zijn het hele weekend stands aanwezig voor het aanschaffen van (sledehonden)materiaal en hondensnacks.

Opruimen: De vereniging moet het terrein onbeschadigd en schoon achterlaten. Help mee door gegraven gaten te dichten en geen afval achter te laten. Volgende keer willen we graag weer zo hartelijk ontvangen worden!

Voor de vrijdagavond kan er patat met saté of een gehaktbal besteld worden. Op zaterdagavond is er een
barbecue. In het inschrijvingsformulier kan je aangeven hoeveel maaltijden je wenst af te nemen. Geen keuze
betekent geen maaltijd.
Om de afvalberg te verkleinen en het milieu te ontzien, verzoeken wij iedereen eigen bord, bestek, bekers en
glazen mee te nemen.

🐾
Beste Mushers,
Het openingsweekend van het seizoen 2025/2026 komt snel dichterbij. De Early Bird actie is per 22 september beeindigd. Maar uiteraard kan je je nog steeds inschrijven voor een leerzaam en gezellig weekend! Er zijn inmiddels meer dan 30 teams aangemeld!
Meld je aan via de inschrijflink!
Verzeker jezelf van een plek voor een weekend vol sportiviteit, gezelligheid, hondenkracht en unieke activiteiten zoals de musherpubquiz, kampvuurmomenten en meer.
Tot snel op de Stake Out! 🐕🔥

De 1e inschrijving: DASSC leden betalen €27,50. Niet-leden betalen €37,50

2e en volgende inschrijving(en), wonende op hetzelfde adres betalen €20,00 voor leden en €30,00 voor niet-
leden.

3e inschrijvingen  wonende op hetzelfde adres betalen €12,50 voor leden en €15,00 voor niet-leden.

Alle volgende inschrijvingen zijn € 12,50 voor leden en niet-leden.
Overige kosten zijn afhankelijk van het aantal personen, het aantal overnachtingen of dagbezoeken,
mushermaaltijden. Er zal een factuur verzonden worden die je kunt voldoen via ideal of overschrijving.
De inschrijving is pas definitief na betaling.
Geen restitutie bij afzeggingen na 5 oktober 2025.

Het inschrijfformulier is hier te vinden: inschrijving.

De inschrijving sluit op 5 oktober 2025 om 23.59 uur

Voor vragen of opmerkingen kun je bij het bestuur  terecht:  bestuur@dassc.nl